برزو نیک نژاد کارگردان فیلم سینمایی ناخواسته درباره فیلمش در جشنواره گفت : به نظرم فیلمنامه این فیلم مرا پیدا کرد.موضوع این فیلم دغدغه شخصی من بود و اتفاقا بر خلاف تمام چیزهایی که در مورد خیانت در فیلم های این سال ها دیده ایم، معتقدم یک کمبود بزرگ به اسم کمبود عشق وجود دارد و این دغدغه شخصی من بود که دوست داشتم آن را در قالب یک فیلم به تصویر درآورم.
وی در مورد استفاده ابزاری از عشق در فیلم های مختلف نیز گفت : عشق یک تعریف مشخصی دارد و به نظر من این عشق یک عرفانی دارد که این عشق با عشق های سطحی و بازاری موجود در فیلم ها تفاوت زیادی دارد.
نیک نژاد در پاسخ به این سوال که چگونه به مهرداد صدیقیان برای ایفای نقش روحانی فیلم رسیدید بیان داشت : به نظرم روحانیت یک شانیتی دارد که آن را باید در فیلم هایمان هم حفظ کنیم و به خوبی به تصویر بکشیم. برای این نقش در فیلم هم باید بازیگری را انتخاب می کردیم که بتواند شانیت روحانیت را حفظ کند. حس کردم بهترین کسی که می توانم با او کار کنم مهرداد صدیقیان است.
وی در مورد سابقه همکاری قبلی خود با صدیقیان نیز افزود : من در سریال دیوار که به عنوان دستیار آقای لطیفی بودم با آقای صدیقیان کار کرده بودم. برای من یک چیزهایی مثل نگاه، چشم، نوع راه رفتن و بیشتر از همه این ها کلاس خود بازیگری آقای صدیقیان برای ایفای این نقش مهم بود. جنس بازیگری ایشان را از جنس زندگی دیدم.
وی در مورد آشنایی خود با محمدحسین لطیفی و اینکه چگونه شد که برای این فیلم با ایشان مشورت کردید بیان داشت : من با ایشان از سریال دودکش کار می کردم و برای این فیلم هم با ایشان صحبت کردم و ایشان هم پذیرفتند.
این کارگردان جوان در مورد چگونگی انتخاب نام این فیلم هم گفت : چون زندگی ناخواسته است. به نظر من خواستنی ترین ناخواسته دنیا عاشق شدن و مقوله عشق است و به همین دلیل اسم فیلم را هم ناخواسته گذاشتم.
کارگردان فیلم ناخواسته در مورد استقبال از این فیلم در برج میلاد و همچنین سینماهای مردمی نیز بیان داشت : من پیش از اکران این فیلم در برج میلاد دو بار این فیلم را با مردم در سینماهای مردمی دیدم و این سومین بار بود که این فیلم را با مردم می دیدم و در همه این اکران ها استقبال مردم بسیار خوب بود و فیلم با تشویق های فراوانی روبرو گشت.