سعید قطبی زاده در ابتدای این جلسه از رضا میر کریمی کارگردان فیلم «امروز» پرسشی را مبنی بر اینکه چه چیزی باعث شد تا این قصه را به یک داستان بلند تبدیل کند مطرح کرد و میر کریمی در پاسخ به او گفت:«نمی دانم چرا سعی می کنم هر کاری را درست انجام بدهم آخرش درست انجام نمی شود مثلا صدای فیلم در این سالن بسیار بد بود و میکس خوبی نداشت. شاید از بدشانسی باشد.»
او ادامه داد:«این قصه چیزهای جدیدی برای من داشت.قهرمانی که خودش را بی نیاز از قضاوت دیگران می بیند برایم عجیب و جذاب بود من به دنبال یک قهرمان دم دستی نبودم و دنبال چیزی بودم که حال امروزمان را خوب کند بدون اینکه در ان ریا باشد.»
قطبی زاده پرسش دیگری را مبنی بر اینکه شخصیت اصلی شما با بازی پرویز پرستویی مخاطب را درک نمی کند و چرا چنین داستانی روایت شده است، گفت:«اگر شما آن را متوجه نشدید جسارت است که در اینجا چیزی به فیلم اضافه کنم حتما در زمان اکران مفصل می توان درباره آن حرف زد .»
او ادامه داد:«فکر می کنم این فیلم می تواند به راحتی پاسخ پرسش ها را به راحتی بدهد روایت فیلم بر مبنای کم گوی و کزیده گویی بود و ما با دو دسته مخاطب در ارتباط با این فیلم مواجه هستیم کسانی که با فیلم همراهی می کنند و دسته ای که مثل شما درگیر فیلم نمی شوند.انشا الله در فیلم دیگر جبران می کنم.»
شبنم مقدمی بازیگر این فیلم درباره حسش به نقشی که ایفا کرده است، گفت:« قرار نبود این نقش را دوست داشته باشم این نقش کسی است که بی اجازه آدم های اطرافش را قضاوت و پیش داوری می کند. »